wtorek, 15 maja 2012

Zupa ogórkowa

Nigdy nie lubiłam zupy ogórkowej podawanej w szkolnej stołówce. Byłam tak zniechęcona, ze przez kilkanaście lat w ogóle nie jadłam tej zupy. I to był błąd, bo kiszone ogórki mają wiele cennych właściwości (m.in. korzystnie wpływają na florę bakteryjną naszego przewodu pokarmowego i pomagają w oczyszczaniu organizmu z toksyn).
Teraz, gdy sama gotuję w domu, bardzo polubiłam zupę ogórkową. Lubię ją za lekko kwaskowaty smak oraz różnorodność zawartych w niej warzyw. Taaak... zupa ogórkowa zyskała pewne miejsce w moim menu;)


  •  8-9 kiszonych ogórków (najlepiej z własnej spiżarni)
  •  1 seler
  •  3 pietruszki
  •  1 cebula
  •  3 marchewki
  •  0,5 łyżki masła
  •  3 listki laurowe
  •  do smaku: sól morska i świeżo zmielony pieprz
  •  2 ząbki czosnku
  •  5-6 ziemniaków

Ogórki ścieramy na tarce jarzynowej i odstawiamy.

Seler i pietruszki  myjemy, obieramy, ponownie myjemy i ścieramy na tarce jarzynowej. Marchewki myjemy, obieramy, ponownie myjemy i kroimy w talarki. Do tak przygotowanych warzyw dodajemy masło i dusimy je w dużym garnku.

Gdy warzywa są już podduszone, dodajemy do nich starte ogórki, cebulę pokrojoną w kostkę, ząbki czosnku (w całości) oraz sól i pieprz, całość zalewamy wrzącą wodą. Gotujemy na małym ogniu, pod przykryciem.

W osobnym garnku gotujemy ( w wodzie lub na parze) pokrojone w kostkę ziemniaki- ja gotuję bez dodatku soli. Gdy ziemniaki będą miękkie, dodajemy je do gotujących się warzyw.. Całość gotujemy jeszcze przez około 2 minuty.


Smacznego!

1 komentarz: