poniedziałek, 15 października 2012

Konfitura z borówki brusznicy

Konfitura z borówki brusznicy jest idealnym dodatkiem do dań mięsnych (ja podaję ją do drobiu), ale nie tylko- bardzo dobrze smakuje również na chlebie z masłem.

Taką konfiturę można kupić w sklepie, ale wiadomo, że ta przygotowana w domu będzie zarówno zdrowsza, jak i smaczniejsza.

Polecam!






  •  0,5 kg borówki brusznicy
  •  100 g cukru
  •  kilka kropli soku z cytryny
  •  1/3 gruszki
  •  2 goździki





Owoce borówki brusznicy dokładnie myjemy (tak jak pozostałe "owoce lasu") pod bieżącą wodą i na sitku przelewamy wrzątkiem.

Następnie przekładamy borówki i gruszkę do garnka, dolewamy odrobinę wody
i gotujemy.

Dosypujemy cukier oraz dodajemy sok z cytryny i goździki.

Gotujemy na małym ogniu i mieszamy, aby konfitura się nie przypaliła. Zdejmujemy z palnika, gdy owoce się rozgotują, a masa zgęstnieje.

Gorącą konfiturę przekładamy do wyparzonych słoiczków i pasteryzujemy przez
ok. 20 minut. Następnie odwracamy słoiczki do góry dnem,  przykrywamy szczelnie ręcznikiem i odstawiamy do ostygnięcia.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. bardzo taką lubię, szkoda, że tak rzadko się ją u mnie je!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć :-) jestem Twoją stałą czytelniczką i chciałam Cię poinformować, że zostałaś przeze mnie nominowana do The Versatile Blogger Award, szczegóły: http://kasikowe-rewolucje.blogspot.com/2012/10/nominacje-versalite-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo a u mnie było w tym roku pełno brusznicy, za rok skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszło przepysznie! Zawsze do pasztetu była żurawina, ale borówka od dziś będzie moim hitem!
    Garnek wylizałam ;P

    OdpowiedzUsuń