środa, 7 listopada 2012

Jak wygląda żurawina?

Do niedawna sama sobie zadawałam to pytanie. Okazało się, że to, co do tej pory uważałam za żurawinę, jest w rzeczywistości borówką brusznicą...



Czym się różni żurawina od borówki brusznicy?

Na zdjęciu po lewej stronie widzimy owoce żurawiny, po prawej znajduje się borówka brusznica.

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że owoce żurawiny są znacznie większe i nierównomiernie pokryte kolorem.


Ponadto żurawina płoży się poziomo przy ziemi i generalnie nie ma pędów pionowych. Jest rzadko spotykana, ze względu na swoje środowisko występowania (najczęściej rośnie na bagnach torfowych). Dlatego często zbiera się ją dopiero po zamarznięciu bagien.

Natomiast borówka brusznica, w przeciwieństwie do żurawiny, ma pędy raczej pionowe i rośnie w lasach sosnowych lub mieszanych umiarkowanie suchych.




Owoce borówki brusznicy to malutkie czerwone kuleczki (zdjęcie powyżej).

Mam nadzieję, że tym postem rozwiałam Wasze ewentualne wątpliwości i bez trudu będziecie potrafili odróżnić żurawinę od borówki brusznicy...



Zachęcam do wypróbowania przepisów na konfiturę z borówki brusznicy oraz bardzo zdrowy sok z żurawiny.

4 komentarze:

  1. Kiedy czytałam ten post ślinka mi ciekła. Chyba na widok owoców ich kwaśnego smaku i mnóstwa wit C.

    OdpowiedzUsuń
  2. mm, żurawinaaa :))

    Otagowałam Cię na moim blogu :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tak z innej beczki; otóz mam pytanie, czym zastąpić chleb, bułki tak, żebym mogła zabrać ze sobą, i żebym przez te 8-9 godz. nie byla głodna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propozycje posiłków (bez pieczywa) do pracy, szkoły pojawią się na blogu już wkrótce.

      Proszę zaglądać;)

      Usuń