poniedziałek, 4 lutego 2013

Ciasteczka owsiane z orzechami i miodem (bez mąki)

Bez mąki, bez jajek,  bez masła, bez proszku do pieczenia, bez chemii... 
Te ciasteczka to efekt pracy zespołowej. Zawsze Mąż zajmuje się  przygotowaniem masy, a ja lepię ciastka. 

Uwaga! Po wyłączeniu piekarnika warto  zostawić w nim ciastka do następnego dnia. Ładnie się podsuszą, stwardnieją... będą pyszne!:)



  •   4 szklanki płatków owsianych
  •   ok. 0,5 szklanki oleju z pestek winogron
  •   0,5 szklanki wody
  •   5 łyżek miodu
  •   1 łyżka siemienia lnianego
  •   50 g orzechów włoskich
  •   50 g orzechów laskowych
  •   50 g migdałów
  •   50 g pestek słonecznika

Rozdrabniamy pestki słonecznika, siemię, migdały i orzechy na drobniejsze części (jeśli ktoś lubi mogą pozostać większe).


Miksujemy w blenderze płatki owsiane z  olejem, wodą i miodem (ja użyłam miksera z nożykami), a następnie dodajemy do powstałej masy wcześniej przygotowane dodatki i mieszamy delikatnie łopatką lub łyżką.

Lepimy płaskie ciasteczka i wkładamy do piekarnika na dużej formie wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy ok 30 minut (Od spodu muszą być złote. Nie przerażajcie się, że są miękkie- następnego dnia będą idealne ).



Smacznego!


Zobacz również:

Lody herbacianeKulki życiaBatoniki jak ciasto





 

16 komentarzy:

  1. cicha super , pełne energii i zdrowia ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście są bardzo energetyczne i zdrowe. Polecam i pozdrawiam:)

      Usuń
  2. mniam!
    świetny przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jesteś wystarczająco zachęcona do zrobienia tych ciastek?;)

      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ile mniejwięcej sztuk wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak duże ciastka ulepisz, ale średnio będzie to ok. 20 zdrowych ciasteczek:)

      Usuń
  4. Dziękuję. Zrobię od razu z podwójnej porcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A w jakiej temperaturze pieczemy?

    OdpowiedzUsuń
  6. jak dlugo można przechowywać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrafię odpowiedzieć Ci na to pytanie, bo w moim domu po 2 dniach nie ma po nich śladu;)

      Usuń
  7. płatki górskie czy błyskawiczne?

    OdpowiedzUsuń
  8. Kupowałam ciastka owsiane w sklepie ( nie jestem beztalenciem kulinarnym-z braku czasu ) ale po głębszej analizie składu chemicznego zwątpiłam. Znalazłam potem przepis na takie ciasteczka i wypiekałam sama no ale ten przepis jest superrrr !!!!
    Pozdrawiam :) Iwetka

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie upiekłam, jem jeszcze ciepłe. Rewelacyjne, pyszne, nie wierzyłam, że się udadzą , dołożyłam otrębów, by było dietetyczniej. Przepis bardzo ekonomiczny, szybki w wykonaniu. Pozdrawiam, będę korzystać z przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasteczka smakowały:) Pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń