niedziela, 24 lutego 2013

Muffiny marchewkowe z żurawiną

Napisała do mnie Dominika, którą zainteresował przepis na Muffiny marchewkowe z rodzynkami. Dominika chciała przede wszystkim wiedzieć jak wyglądają w środku, czy nie są "mokrym gniotem"
i czy kawałki ciasta nie pozostają na nożu podczas krojenia. Niestety dawno nie robiłam tych muffin, nie posiadałam również zdjęcia przekroju i nie pozostawało mi nic innego jak upieczenie ich (ku wielkiej uciesze Męża i Brata;)


Zamiast rodzynek użyłam jednak żurawiny, a zamiast otrębów owsianych- otrębów żytnich. Mąż był odpowiedzialny za przygotowanie części "mokrej"- wlał 5 łyżek oleju, zamiast 3. W efekcie po upieczeniu papilotki były...hmmm nieco tłuste. Trzy łyżki oleju w zupełności wystarczą:)

A odpowiadając na pytanie Dominiki o wnętrze muffinek marchewkowych- moim zdaniem do "gniotów" nie należą, podczas krojenia ciasto nie zostaje na nożu. My bardzo lubimy te babeczki, z żurawiną
i otrębami żytnimi również bardzo dobrze smakują. Myślę, ze warto wypróbować oba przepisy:)




  •  1,5 szklanki startej marchewki
  •  1 szklanka płatków owsianych
  •  0,5 szklanki otrębów żytnich
  •  0,5 szklanki (lub trochę mniej) cukru trzcinowego
  •  3 jajka wiejskie
  •  3 łyżki oleju z pestek winogron
  •  garść żurawiny
  •  0,5 łyżeczki cynamonu
  •  1 łyżeczka przyprawy do piernika
  •  1 płaska łyżeczka soli morskiej
  •  0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

W pierwszym naczyniu mieszamy ze sobą płatki, otręby, sodę oczyszczoną, sól, cynamon i przyprawę do piernika (tzw. SKŁADNIKI SUCHE).

W drugim naczyniu miksujemy  jajka, cukier i  olej (tzw. SKŁADNIKI MOKRE). Gdy masa jest już jednolita, dodajemy do niej startą marchewkę i przepłukaną oraz drobno pokrojoną żurawinę. Całość delikatnie mieszamy.

Powstałą masę przelewamy do pierwszego naczynia z suchymi składnikami. Mieszamy i napełniamy ciastem kokilki wyłożone papilotkami. Pieczemy w nagrzanym piekarniku przez ok. 35 minut.

Smacznego!


Zobacz również:
Muffiny jak bułeczkiKulki życiaCiasteczka owsiane z orzechami i miodem



6 komentarzy:

  1. mniam!
    ale pyszności!
    na pewno wykorzystam przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój faworyt! Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow jestem zaskoczona ! bardzo bardzo dziękuje za taką odpowiedź:))
    muffinki na pewno pojawią sie w mojej kuchni w tym tygodniu :)
    jeszcze musze sie pochwalić że w międzyczasie założyłam własnego bloga kulinarnego. w wolnych chwilach serdecznie zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień Dobry, mam pytanie - czym można zastąpić olej z pestek winogron? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można go zastąpić olejem rzepakowym:)

      Również pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

      Usuń