poniedziałek, 10 grudnia 2012

Aromatyczna zupa dyniowa

Choć za oknem krajobraz iście zimowy, w kalendarzu wciąż mamy jesień. Jeszcze kilka tygodni temu jadłam wspaniałą zupę, którą z powodzeniem można nazwać "jesienną".
Od dawna planowałam ją ugotować, ale nie mogłam się zebrać. Znajomi przygotowują ją z mlekiem, na słodko. Ja chciałam spróbować inaczej, po swojemu. Nieskromnie powiem, że wyszło pysznie;)




  •  500 ml bulionu warzywnego
  •  0,5 małej dyni
  •  1 łyżeczka startego na drobnej tarce imbiru
  •  2 ząbki czosnku
  •  mała cebula
  •  do smaku: sól morska i pieprz
  •  oliwa z oliwek lub olej z pestek winogron
  •  podprażone pestki dyni

Dynię myjemy, przekrawamy na pół i wybieramy z niej miąższ. Wydrążoną dynię obieramy ze skóry


i kroimy na małe kawałki, które pieczemy przez ok.30 minut w piekarniku.



Na oliwie z oliwek lekko podsmażamy przeciśnięty przez praskę czosnek oraz pokrojoną w kostkę cebulę.

Cebulę, czosnek, imbir i upieczoną dynię  dodajemy do wywaru warzywnego, całość gotujemy przez ok.10 minut. Studzimy, a następnie miksujemy na krem.

Tuż przed podaniem można posypać zupę podprażonymi pestkami dyni.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz